Hoe bestel ik het best boeken via Internet??

Onder collega’s hoor ik vaak de opmerking dat Engelse of Duitse boeken in Nederlandse boekhandels zo duur zijn. Ook onder studenten is dit een bekende klacht. Ik raad dan meestal aan dergelijke boeken via Internet aan te schaffen. Maar goed, is dan de volgende vraag, welke boekhandels dan? En wat is de beste strategie om zo goedkoop mogelijk boeken aan te schaffen?

Wat de beste strategie is, dat weet ik niet; dat hangt ook vaak van iemands persoonlijke voorkeuren af. Ik geef hieronder mijn eigen strategie.


ER IS EEN NIEUWE VERSIE VAN DIT BLOG BESCHIKBAAR, KLIK HIER!!

  1. #1 door Wim Kleisen op 13 oktober 2005 - 19:09

    Toen ik indertijd een boek wilde bestellen en ik een flink aantal cijfers van mijn creditcard moest invullen, heb ik dit niet gedaan en eerst een contactpersoon op de bank om advies gevraagd. die adviseerde negatief. ik koop dus nog geen boeken per internet. Ik heb wel eens een boek bij een Nederlands antiquariaat per e-mail besteld en dan komt het per post met een acceptgirokaart. Het Kruidvat doet dit ook. Kwestie van vertrouwen wellicht, maar er zijn bedrijven die dit risico nemen.

  2. #2 door Taede A. Smedes op 20 oktober 2005 - 21:12

    Het is zeer wijs om voorzichtig met creditcardgegevens e.d. om te gaan. Banken adviseren in mijn ogen meestal negatief, maar mijns inziens wat te negatief. Als je in Amerika komt, is een creditcard gewoner dan bij ons de pinpas. Je kunt er zelfs een krantje mee betalen, daar kijkt niemand vreemd van op! 8) Alleen in Nederland geven banken nog zeer negatieve adviezen. Vreemd. Ik heb met Amazon.com echter alleen maar goeie ervaringen en heb, zoals gezegd, nog geen serieuze problemen gehad. Er zullen echter ongetwijfeld mensen zijn met andere ervaringen, dat geloof ik best. Ik heb hierboven alleen mensen die willen weten hoe ze het best boeken kunnen bestellen een mogelijke weg gewezen. Er kunnen uiteraard geen rechten aan ontleend worden, en ook ben ik niet aansprakelijk voor eventuele geleden schade. 😉

