Leuke Weblog over Intelligent Design

Recentelijk ontdekte ik een bijzonder interessante Volkskrant-Weblog van de hand van Paul J.R. Delfgaauw die vrijwel volledig gewijd is aan kritische discussies over Intelligent Design. Dit is de URL:

http://www.volkskrantblog.nl/blog/2797.

Hij bespreekt o.a. de artikelen uit het tweede boek van Dekker c.s. (ook mijn artikel wordt positief besproken ). Hij heeft al meer dan 50 logs over ID geschreven – gelardeerd met prachtige Hubble-foto’s! Bovendien hebben de meeste logs een aantal reacties waar soms leuke discussies uit voortkomen. Heb zijn weblog onder “vrienden” geschaard…

Verdient een plaats onder de “favorieten” van je browser…

EDIT:Zojuist ontdekte ik, via de weblog van Paul Delfgaauw, dat er een heuse Nederlandse website over Intelligent Design is: http://intelligentdesign.nl. Helaas lijkt er (nog?) niet zo veel op deze site te staan. Misschien dat dit nog komt?

EDIT, 27 maart: Op zijn weblog heeft Paul vandaag aangegeven dat hij met zijn ID-weblog stopt. Jammer. Hij verwijst daarbij naar de ID-website, maar nogmaals, dat is (nog?) niet veel soeps. Wie neemt Pauls initiatief over om toch wat informatie over de achtergronden van ID voor Nederlandstalige webbezoekers toegankelijk te maken…?

EDIT, 11 april, 2006: Ik merk zojuist dat de weblog geheel van Internet verdwenen is. Heel jammer, vooral omdat nu alle 52 afleveringen die Paul geschreven heeft zijn verdwenen. Misschien dat ze alsnog ergens in cyberspace rondzwerven, maar ik heb ze nog niet gevonden. Als iemand meer weet, houd ik me van harte aanbevolen…

  1. #1 door Paul Delfgaauw op 28 maart 2006 - 17:46

    Wat een ongelukkig ‘toeval'(!) dat ik inderdaad net stop. In de herfst ga ik misschien wel door met het schrijven over ID. Het kost echter veel energie naast mijn werk en het schrijven van onder meer een roman voor de jeugd, die ik al te lang heb laten liggen en die moet nu echt eerst af!
    Maar dank voor je compliment & belangstelling.
    Wellicht tot schrijfs / tot lezens / tot ziens!
    Paul
    PS. wel fijn dat ik nu jouw weblogs heb ontdekt!

