Boek is uit – volgende week in de boekhandels

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Kees Korenhof van
Uitgeverij Meinema. Hij had mijn boek God en de Menselijke Maat: Gods Handelen en het Natuurwetenschappelijke Wereldbeeld voor zich liggen en was heel tevreden over
de fysieke uitstraling van het boek. (De inhoudelijke beoordeling liet hij over
aan de lezer.) Deze week nog krijg ik als het goed is mijn auteursexemplaren
toegestuurd, en eind deze week of begin volgende week – de week van 26-30
juni
– ligt het boek dan in de boekwinkels in Nederland. Dat is uiteraard
zeer goed nieuws! De prijs is, zoals ik enigszins verwacht had, vastgesteld op
19,50 euro.

Bovendien toonde Korenhof zich tevreden over de intekening
van de boekhandels op het boek (dat wil zeggen, de exemplaren die boekhandels
inkopen los van de bestellingen voor klanten). De intekening van de boekhandels
zat op dit moment op 200 exemplaren, wat voor een theologisch boek erg netjes is
(om het bescheiden uit te drukken). Dat is nu al een vijfde van de totale oplage
(1000 exemplaren)! En dat terwijl er nog helemaal geen publiciteit aan gewijd is
(afgezien van mijn website en weblog). Korenhof bleef uiteraard erg voorzichtig,
want de verkoop van het boek moet nog beginnen, maar er kan toch wel gezegd
worden dat hij mild optimistisch was over het boek.

Bovendien is hij al in gesprek met een grote Engelse
uitgeverij over de vertaling van het boek. Als er meer nieuwtjes te melden zijn,
zal ik dat uiteraard hier doen!

Alvast een oproepje: als lezers van mijn
website in de komende tijd ergens recensies van het boek tegenkomen
(bijvoorbeeld in – locale – kranten), ik ontvang graag een tip of een kopietje
per post of e-mail.

, , , ,

