Boek is uit!!

Vandaag heb ik mijn doos met auteursexemplaren gekregen!! Het is natuurlijk erg onbescheiden om het zo over je eigen boek te zeggen – maar het ziet er waanzinnig mooi uit!!! Niet alleen de omslag, die prachtig is en exact wat ik voor ogen had, maar ook wat betreft de opmaak. Het boek is in totaal 242 pagina’s dik. Ik ben er eerlijk gezegd best een beetje trots op…

Raar eigenlijk, dat ik bij dit boek veel meer het gevoel heb dat het mijn eigen boek is dan bij mijn vorige boek (Chaos, Complexity, and God: Divine Action and Scientism, Leuven: Peeters 2004). Misschien dat het komt omdat dat boek echt een resultaat van onderzoek was, terwijl dit boek dat weliswaar ook wel is, maar toch persoonlijker geschreven is. Het boek staat dichter bij mezelf en – hoop ik – dichter bij de lezer.

Ik ben echt razend benieuwd wat de lezers ervan zullen zeggen. En toch ook wel wat zenuwachtig. Als zo’n boek eenmaal klaar is, komt de twijfel. Want de achterflap klopt wel: "een bij vlagen onorthodoxe uitgesprokenheid." Zullen lezers die uitgesprokenheid kunnen waarderen? Zullen ze begrijpen dat ik het niet doe om bepaalde mensen onderuit te halen, maar om een discussie aan te zwengelen? – Het boek ligt er, ik kan – en wil! – er niets meer aan veranderen. Laat de lezer maar oordelen.

Ik zal proberen zo snel mogelijk een website voor dit boek te ontwerpen, waar ik nog meer kwijt kan over de achtergronden, literatuur, etc. die ten grondslag liggen aan het boek.

Ik hoop dat het snel in de boekhandels ligt… Reacties zijn zeer welkom.

EDIT, 27 juni 2006: De uitgever vermoedde vorige week dat het boek vanaf 23 juni in de boekwinkels zou kunnen liggen. Echter, ik hoorde zojuist van Boekhandel Kooyker dat het boek nog altijd bij het Centraal Boekhuis ligt en dat het vanaf 28 juni zal worden geleverd. Als alles goedgaat ligt het boek vanaf vrijdag 29 juni in de boekhandels. Er is dus helaas weer enige vertraging… Maar ik hoop dat dit de laatste hobbel is…

, , , ,

