Marcel Sarot over het gebed

Zojuist ontdekte ik op Internet een interessant artikel van mijn gewaardeerde collega, de godsdienstfilosoof Marcel Sarot, over het vraaggebed (Engels: petitionary prayer). In dit artikel, met als titel Ik laat U niet gaan, tenzij Gij mij zegent: Wijgerige reflecties over vraaggebed behandelt Sarot lastige vragen over het gebed en Gods handelen – ook in verband met het natuurwetenschappelijke wereldbeeld.

In dit zeer lezenswaardige artikel uit 2004 – ik heb geen idee waar het gepubliceerd is – behandelt Sarot ook mijn artikel Is ons universum deterministisch? Filosofische en theologische bijdragen aan een theologie van Gods handelen wat in het Nederlands Theologisch Tijdschrift is verschenen (55:2001, 313-327). Dit is de eerste keer dat ik iemand zie verwijzen naar mijn artikel. Het was dit artikel waar ik een ESSSAT-Award voor heb ontvangen.

Het artikel van Sarot, een Word-file, is hier te downloaden:

http://igitur-archive.library.uu.nl/th/2006-0727-202212/Sarot_04_ptvraaggebed.doc

Mijn artikel is, als PDF (van de Word-versie) te downloaden vanaf mijn Publications-pagina.

, , ,

  1. #1 door Marcel Sarot op 20 december 2007 - 20:56

    Mijn artikel verscheen in Praktische Theologie 31 (2004), 464–479.

