EO-praktijken zijn onacceptabel (NRC Handelsblad)

Vandaag staat mijn artikel over de EO-praktijken in NRC Handelsblad (Opiniepagina). Klik HIER om het stuk online te lezen.

Zie overigens ook de haarscherpe reactie van Gerdien de Jong, vandaag in De Volkskrant.


 

EDIT, donderdag 2 augustus:

Het artikel staat vandaag ook in NRC Next, met de titel "En de mens stamt af van apen God: Knippen in documentaire door EO is censuur", pagina 17.

Bovendien heeft NRC Handelsblad een discussieforum gewijd aan de hele EO-kwestie: http://weblogs.nrc.nl/weblog/discussie/2007/08/02/mag-de-eo-knippen-of-is-dat-censuur/.

  1. #1 door Bart Klink op 1 augustus 2007 - 16:18

    Mooi stukje Taede! Spreken van censuur is hier absoluut gerechtvaardigd. Het is m.i. zelfs een vorm van misleiding omdat de EO haar kijkers bewust wat anders voorschotelt dan ze verwachten. Zie ook mijn commentaar op mijn site.

  2. #2 door Marusjka Lestrade-Brouwer op 1 augustus 2007 - 22:58

    Goed stuk! Ook het argument van de publieke gelden die gebruikt worden bij censuur vind ik helder. Ik heb het artikel op mijn weblog gelinkt.

