Zaterdag: kwartfinale… in Duitsland

Aanstaande zaterdag moet ik naar Duitsland om een lezing te houden over het einde van de grote wereldbeelden. Dat komt nu lastig uit, want hoewel ik geen echte voetballiefhebber ben, ben ik dat wel tijdens EK’s en WK’s. En uitgerekend zaterdag moet Nederland de kwartfinale spelen. Ik baalde dus behoorlijk. Een van de organisatoren, Dirk Evers, ken ik zeer goed. Ik mailde hem dus vandaag of er wellicht in het "Tagungshaus" waar de conferentie plaats zal vinden (Bad Boll, vlakbij Stuttgart) een tv aanwezig is om de wedstrijd te volgen. Het antwoord liet niets te wensen over:

Hallo Taede,

auch ich freue mich auf Samstag. Es gibt bestimmt einen Fernseher, und
es gibt kein deutsches Tagungshaus ohne Bier. Die niederländische
Mannschaft ist wirklich große Klasse! Wird darauf achten, dass wir mit
dem Programm rechtzeitig fertig werden.

Bis bald,
Dirk

