Mijn lezing op Youtube

Recentelijk is de lezing die ik in april hield in de Pieter De Somer Aula in Leuven op Youtube gezet. De lezing duurt in zijn geheel ongeveer een uur en een kwartier, exclusief de inleiding door prof. Lieven Boeve. Hieronder heb ik de verschillende filmpjes in chronologische volgorde gezet:

Inleiding door Prof. Lieven Boeve:

Deel 1/8:

Deel 2/8:

Deel 3/8:

Deel 4/8:

Deel 5/8:

Deel 6/8:

Deel 7/8:

Deel 8/8:

Ik heb op de achtergrond een Powerpoint-presentatie meelopen, die op de films niet te zien is. De link naar de presentatie is hier te vinden.

  1. #1 door Peter Bogaerts op 23 juli 2008 - 08:59

    Beste Taede,
    Hierbij een kleine opmerking over een vrij onnozel detail en het is waarschijnlijk een verspreking. Je noemt Ken Ham van Answers in Genesis in het begin van je lezing Dr. Dino. Dr. Dino is echter de bijnaam van Kent Hovind. Een andere verdediger van het creationisme waar zelfs Answers in Genesis zijn bedenkingen bij heeft. N.B. Dr. Dino staat momenteel op non-actief vanwege zijn creatieve opvattingen m.b.t. het Amerikaans belastingsysteem. De ene creationist is de andere niet šŸ˜‰

  2. #2 door Taede A. Smedes op 23 juli 2008 - 16:08

    Beste Peter,
    Dat was inderdaad een verspreking (er zullen er wellicht nog meer in zitten, ik heb voor de vuist weg gesproken), maar Ham of Hovind – wat mij betreft is het allemaal een pot nat. Dat Dr. Dino de boel probeert te flessen (dat is mijn interpretatie van wat jij schrijft), geeft voor mij al aan wat voor een huichelaars het zijn. Hier in Nederland kennen we er ook zo eentje, die zichzelf presenteert onder de naam Ben Hobrink…

