Darwinday in Amsterdam, 8 februari 2009

Vanochtend kreeg ik van Johan Braeckman en Johan De Smedt een flyer toegemaild over de Nederlandse Darwin Day – een symposium dat op 8 februari 2009 in Amsterdam gehouden zal worden.

Alle informatie over het symposium – inclusief sprekers, registratie, etc. – is te vinden op de website

http://www.darwinday.nl/.

  1. #1 door Gerdien de Jong op 14 november 2008 - 12:21

    Ik was nooit erg voorstander van Darwinday, en dit maakt me er niet enthousiaster op. Ik heb op de website gekeken, en het lijkt me dat evolutiebiologen dit kunnen missen als kiespijn. De flyer heeft het over evolutieleer bijvoorbeeld. Bovendien is het georganiseerd door het Humanistisch Verbond etc(Denktank Verlichtingshumanisten, Humanistisch Verbond, De Vrije Gedachte, Stichting Socrates, Center for Inquiry Low Countries, Universiteit voor Humanistiek, Stiching The ArtFarm (Darwinday)). Darwin voor het karretje van een levensbeschouwing spannen, daar lijkt het op. Evolutiebiologie is wetenschap, geen levensbeschouwing, en hier lijkt dat mist te gaan.

  2. #2 door Dion op 15 november 2008 - 16:22

    Hallo Taede,
    Is dit ook een aanrader voor vrijzinnige christenen? Ik ken eigenlijk alleen Haring en Philipse en die vind ik nogal eenzijdig in hun houding tov religie/spiritualiteit?
    Zijn er ook uitdagende sprekers voor christenen die geinteresseerd zijn in evolutie, maar die geen behoefte hebben aan flauwe grapjes?

