Weblog René Fransen

Ik heb het boek van René Fransen, Gevormd uit Sterrenstof, op mijn stapel van nog-te-lezen-boeken liggen. Ziet er zeer goed uit! Het zal echter vanwege een stapeltje recensieboeken nog wel even duren voordat ik er echt aan toe kom.

In ieder geval kreeg ik zojuist van René een mailtje, waarin hij ook zijn weblog even aanprijst: http://www.sterrenstof.info/. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de discussie over geloof en wetenschap absoluut een bezoekje waard. Ook prachtige layout bovendien.

  1. #1 door Hugo op 23 maart 2009 - 22:42

    Beste Taede,
    Ik ben benieuwd wat je van het boek van Fransen vindt. Als ik een recensie in het ND lees word ik een beetje bedroefd. Hij lijkt gelukkig de stelling te aanvaarden dat de eerste hoofdstukken van de bijbel ons geen natuurwetenschappelijke verklaring over het ontstaan van de aarde geven. Hierdoor is er ruimte voor het aanvaarden van evolutie. Maar tot mijn verbazing lijkt het er op dat hij het verhaal van Adam en Eva wel “erg” historisch ziet. Zo lees ik in de recensie dat in zijn boek Adam en Eva een ziel van God kregen en in de tuin geplaatst werden. Onbegrijpelijk dat hij de bijbel vervolgens toch weer verkeerd lijkt te gebruiken. Ik zal zijn boek binnenkort maar eens echt gaan lezen. Hopelijk heb ik de recensie verkeerd begrepen…

