Ted Peters & Martinez Hewlett over “theïstische evolutie” en alternatieven

Wat is “theïstische evolutie”?

Die vraag heb ik al vaker gekregen, en ik heb daar in mijn boek God én Darwin: Waarom geloof niet om evolutie heen kan al woorden aan gewijd. Het is niet eenvoudig om de vraag te beantwoorden. Op de website van Counterbalance geven Ted Peters en Martinez Hewlett nu hun eigen behoorlijk uitgewerkte visie op theïstische evolutie, en geven aan waar de verschillen zitten met creationisme en ID.

Ik ga over de inhoud niet in discussie (ik heb het niet zo op TE), maar wil voor degenen die geïnteresseerd zijn in deze problematiek slechts even aangeven waar Peters’ en Hewletts uitleg gevonden kan worden: http://www.counterbalance.org/evo-brf/index-frame.html. De site is overigens een soort encyclopedie. Als je de volgende entry wilt bekijken, moet je op de link in het balkje onderin met next klikken. 

Peters & Hewlett hebben overigens een aantal goeie boeken over deze problematiek geschreven die ik kan aanraden. Ze zijn HIER te vinden en te bestellen.

