Bericht van OCW – een tussenbericht (UPDATE!)

Zojuist kreeg ik van het ministerie van OCW (dat dus via de Postbus 51 Informatiedienst loopt) bericht terug op mijn e-mail van twee dagen terug. Het antwoord is enigszins teleurstellend, maar het geeft ook aan dat er blijkbaar serieus mee wordt omgegaan. Het antwoord luidt:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is ######

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Postbus 51 Informatiedienst

Met andere woorden, het blijft dus nog altijd onduidelijk wat er zich in het contact tussen de Stichting De Oude Wereld en het ministerie van OCW heeft afgespeeld. Het ligt óf te ingewikkeld, óf te gevoelig om er al te snel een antwoord op te geven. Maar we moeten dus tot ongeveer volgende week woensdag wachten voor een antwoord. Dat is lang wachten, maar er zal niets anders opzitten…


UPDATE, 15.41 uur: Zojuist ontving ik nogmaals een mailtje van het ministerie. Blijkbaar gaat het allemaal toch wat dieper dan ik dacht. Er wordt nu een officiële medewerker van OCW ingeschakeld. Hierbij het bericht dat ik ontving: 

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is ######

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.

Met vriendelijke groet,

Postbus 51 Informatiedienst

Ik wacht het antwoord weer af.

  1. #1 door Rita op 1 mei 2011 - 22:43

    Dit is een standaard antwoord van Pb 51. Ik snap soms niet wat ‘ze’ bij Pb 51 wél zelf weten, behalve of er een bepaalde folder al dan niet bestaat. Deze antwoorden heb ik al een paar keer gehad op m.i. vrij simpele rechtoe rechtaan vragen..

