Open brief aan Bol.com

Beste Bol.com,

Vanochtend kreeg ik weer een mailtje van jullie met de vraag of ik mijn mening wilde geven over een aantal recent bestelde producten. Kijk, ik wil best mijn mening geven. Dat doe ik bij deze.

Het zit zo: ik wil best korte recensies van producten schrijven, maar dan tegen een vaste beloning (waardebon), en niet om iets te “winnen”. Ik ben al klant en bovendien een recensent met de nodige ervaring. Extra werk voor je doen zonder een fatsoenlijke beloning is net zoiets als extra betalen voor de boeken en de andere producten die ik al afneem.

Je hoeft me dus geen verzoeken om recensies meer te sturen, behalve als daar zoals gezegd een vaste beloning tegenover staat.

Met vriendelijke groet,

Taede A. Smedes

(Met dank aan Angela Roothaan, die als eerste met dit idee kwam.)

, , , ,

  1. #1 door Jos op 18 maart 2014 - 19:28

    Helemaal mee eens! Dat heet: voor een dubbeltje op de eerste rang.

  2. #2 door Egbert op 19 maart 2014 - 00:15

    Goed zo Teade, voor wat, hoort wat.

  3. #3 door Theo Smit op 19 maart 2014 - 00:49

    Beste Taede, die weg verder maar niet op? Van de (afgebeelde, potentieel) agressieve hond voor zoontjelief (en jezelf) naar de ‘kat’ in tweeërlei zin? Van theoloog/ filosoof naar ‘columnist’. OK, maar er moet dan een ‘verband’ in zitten? Kat en hond, weet je misschien nog, van opa of oma?

    Het twitteraars-lot? Een min of meer ‘gewone’ baan voor deze man, wie biedt, wie wil nog bieden voor een schrijver over zoveel twijfel en zekerheid tegelijk.

    Als ik Jan was, zowel die van Oss, als die van de ooit olijke Bijenkorf uit Utrecht, met ooit ‘vaste’ banen, wordt alles grijs. Taede, een uitnodiging voor een leven als Jezus, of Franciscus, of de huidige Paus!

    Maar met een paar kinderen moet dat lastig zijn. Bol.com ziet dat niet. Alle denken en mijmeringen ten spijt: wie weet waar de realiteit je toe ‘dwingt’ , tot, zoiets als “mijn half eigen aangezicht’ vóór alles! En zo zit dat, met die ‘beperkte logica’ van de columnist. Toch? Nog ooit van Balkenb(r)aat gehoord, de laatste jaren? Toch ook niet moeilijk om in hem een ‘gesneden’ cynicus’ te ontwaren waar je nooit meer over hoort? Idem Kok. Zorg er zelf maar gauw voor dat je hele grote hond voor je deur legt, eentje die de hele buurt bijeen blaft.

    Na het ‘post-modernisme’ moet er een ‘analyse’ komen van het ‘post-realisme’ (op het voorgestelde verrassende ‘realisme’ van steeds meer ‘verdienen’). Jouw betaalde taak: geen columnist willen wezen?

    Groet.

