Verhuisbericht!

Ik ben in 2005 begonnen met bloggen. Eerst bij web-log.nl, toen die firma in 2011 ophield met hun blogservice, ben ik overgegaan naar WordPress.com. Ik had niet verwacht dat mijn blog zo’n succes zou worden. In de afgelopen jaren is de belangstelling ervoor gegroeid, er waren enkele jaren bij dat ik zo’n 100.000 unieke bezoekers mocht begroeten. Nadat ik in 2012 bij de Radboud Universiteit vertrok, heeft mijn blog mij goede diensten bewezen. Ik heb veel aan mijn eigen blogactiviteiten en de reacties van mijn lezers te danken. Ik kon mijn creativiteit op mijn blog behoorlijk kwijt.

En ik ben van plan om nog lang te blijven bloggen. Maar dan niet meer op dit weblog!

De afgelopen jaren ben ik mij in toenemende mate gaan ergeren aan de manier waarop mijn digitale leven versnipperd is. Mijn website http://tasmedes.nl was in eerste instantie bedoeld als mijn academische visitekaartje, later kregen ook andere liefhebberijen als muziek en (op bescheiden schaal) fotografie daar een plekje. Ik merkte echter dat veel mensen me kenden van mijn activiteiten op mijn weblog!

Ik heb derhalve ook het gevoel dat mijn leven zich in toenemende mate concentreert op het Nederlandse taalgebied en dat ik er dus goed aan doe om mijn activiteiten zo gefocust mogelijk op te zetten. Ik ben de fragmentatie zat. Mijn leven is een geheel, ik wil dat dit ook zo overkomt.

Vandaar dat ik besloten heb om mijn weblog volledig te integreren met mijn eigen website. De complete inhoud van dit weblog, dus vanaf de eerste blogs uit 2005 tot nu toe, zal worden overgezet naar http://tasmedes.nl. En ook dáár zal ik mijn blogactiviteiten voortzetten. Zo hoef ik mijn aandacht niet langer te verdelen over twee “dashboards” en kan ik ook gemakkelijker mijn CV, publicatielijsten, etc. bijhouden. Mijn website laat zo mooi zien wat voor dingen ik dus allemaal doe en dan vooral schrijven en componeren.

Dit betekent concreet dat ik verder zal bloggen op http://tasmedes.nl. Dit tasmedes.wordpress.com-weblog zal voorlopig in de lucht blijven, ook om weblinks van andere websites niet te verstoren. Maar er zal vanaf nu geen nieuwe inhoud meer worden toegevoegd.

Nogmaals, dit betekent niet dat ik stop met bloggen. Integendeel, ik hoop zelfs dat de blogactiviteit in de komende tijd weer gaat toenemen.

Ik nodig dus een ieder uit om mij te blijven volgen op http://tasmedes.nl.

